Gymnasier, Mopeder, Tjenobyl, Sommarlov, Midsommar.

Ojojoj, fy på mig nu har jag ju inte skrivit på flera veckor.
Ja på de senaste veckorna har det hänt mycket. Flera besök på olika gymnasieskolor (dessa tider), bland annat Ryssbygymnasiet och Sunnerbogymnasiet. Vet inte vad jag ska välja, det återstår att se.

Sen gick mopedskiten sönder, nej det är faktist inte mitt fel även om man av någon konstig anledning kan tro det =P ^^. Fråga inte mig vad som var trasigt för det kan jag inte säga, men jag råkar faktist ha fattat att det handlade om att den förra ägaren (Gubbskrutt, jag ska tvinga honom att äta endast maskrosor och lönnlöv i flera månader) hade trimmat mopeden genom att ta bort strypningsringen och sedan hade klantarslet inte dragit ihop delarna ordentligt. Det resulterade i att delarna lossnade allteftersom och tillslut var det något som krashade, Mopeden=kaputt.
Efter några tortyrliknande veckor är nu min moped tillbaka (Woho^^) och gissa vad den återvände med, jo en räkning (Yes, jag får leva i fattigdom i sommar...)

ma mobylette étais cassé =(

En helg så åkte jag och Titti (och några till) ut i vildmarken (att jag aldrig kan minnar vart vi åker) med Mc folket från Con Dios MC (Reklam, Reklam^^). Där skulle vi låta några barn från Tjenobyl vars föräldrar hade varit med i Tjenobylkatastrofen och som själva blivit påverkade. (Otroligt tragiskt, läs mer om katastrofen Här ) Ja, de skulle i alla fall få åka lite motorcykel.
Det var riktigt uppiggande att se hur glada alla var över att få göra något som är så naturligt och vardagligt för mig. Äsch uppiggande, det var mer än så, det var helt fantastiskt roligt! Jag saknar dem allihop. Vi lyckades faktist kommunicera med flera av dem, med hjälp av lite lätt engelska, mycket kroppsspråk och det magiska ordet "привет" (Uttalas Priviet) som betyder "Hej" på ryska. Man fick många gikantiska och väldigt uppskattande leenden när man gick runt och hejade på alla.

Glada miner^^Fler glada miner^^Tjenobylbarnen fick åka motorcykelMotorcyklarna var mycket intressanta

Sedan blev det sommarlov, än så länge har det inte hänt så mycket. Jag har umgåtts men olika folk och mest tagit det lugnt. Men nu blir det andra bullar, i morgon drar vi till Gullbrannagården och firar midsommar där i regnet. Där finns även Titti, Sabine och Jessika, och så några till. Det här kan bli riktigt roligt.^^

Kommentarer
Postat av: Jessika

varför är texten vit?

2009-07-01 @ 00:49:46
URL: http://f-freak.blogspot.com/
Postat av: Caroline

Bygger om bloggen, det kommer ta ett tag men blir snyggare.

2009-07-04 @ 17:48:22
URL: http://xcaroline.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0